Hejsan

Tänkte blogga ett inlägg nu när jag ändå är rätt så pigg... och inte har något att göra.
 
Sitter just nu och tittar på ´´hela england bakar´´ och äter lite glass.. är så krasslig i halsen så får äta lite glass så det kyler ner lite. Förhoppningsvis går det över för vågar inte sjunga heller när halsen är så krasslig för mäker även att rösten är väldigt krasslig. Eller så är det jag som inbillar mig.
 

Underbara barn!

Idag har faktiskt varit en riktigt rolig dag på förskolan, det har varit fullt upp men roligt.
Vi har varit ute en del idag och i eftermiddags efter att barnen ätit lunch så var det ju riktigt fint väder. Fåglarna kvittrade, solen sken och värmde till och med lite och himmlen var klarblå... riktigt mysigt och vem vet kanske vårtecken?! hoppas,hoppas,hoppas.
Det var roligt, barnen fick åka pulka i den lilla backen som finns utanför förskolan och det var lite svårt att få dom att åka en och en och sen finns det en brant backe som ledder ner till en å (där är smala träd ivägen som står rätt tätt så dom stoppar också) så vi fick försöka stoppa dom så gott det gick. Så jag och en annan lärare stod som målvakter och fångade barnen och vi fick kasta oss ibland... vilket barnen tyckte var riktigt roligt.. som de skrattade. Så utedagen var roligt. Sen har jag även busat en del inne också. Kittlat dom (dom älskar när man går efter dom och ska kittla dom) och lekt en massa. Så denna dagen har varit helt okej.
När jag kom hem sen var jag helt slutkörd och hade lite ont i kroppen men det har gått över nu.
Så det har inte hänt så mycket idag. Säger ju det...
 

Drifters och dans!

Ska lyssna lite på underbara Drifters nu också innan jag hoppar in i duschen.
Nästa söndag är det ju dags... för nästa dans till det goa gänget.
Kommer bli riktigt kul att få dansa igen och självklart få träffa vännerna.. både i Drifters och andra vänner som bor långt bort. Och dansvänner som jag brukar dansa med.
Jag hoppas att en av killarna som jag brukar dansa med är där (han brukar vara på Drifters danser), han är riktigt rolig att bugga med alltså... han är en kille som är lätt att följa när man dansar med honom och som dessutom är rolig. Jag vågar släppa loss mer nu i buggen när jag dansar med honom och eftersom han kan de flesta Drifters låtarna precis som jag så brukar vi även sjunga med i låtarna när vi dansar så det är riktigt roligt.
 
Sen har jag även planerat in nästa Drifters dans eftersom den som jag skulle på den 8e i helsingborg blev inställd för min del. Så nästa blir förhoppningsvis den 27 april då dom är i Veinge ramshall. Men jag ska inte ropa HEJ för tidigit denna gången som jag gjorde med dansen i Helsingborg. Men jag har ändå planerat in den så får jag se vad som händer... men först blir det Bjärnum nästa söndag.

Längtar!

 
Nu sak jag hoppa in i duschen och sen fortsätta lyssna på Drifters och kanske pyssla lite.
Bloggar nog inte mer ikväll, vi får se. Orkar jag så bloggar jag imorgon, går mellan 08.00-13.00 så det är nog lugnt.


Hej så länge! kramiz//Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0