Mycket att göra

Haft en rätt bra dag idag hittils, har haft skola mellan 08.30 till 10.10 och då hade jag samhällskunskap och svenska. Efter det gick jag mot byn för att möta upp Angelika där vi skulle fika lite i byn inne på stationen, men vi tog bara en cola där. Där satt vi ungefär i 1 timme sen gick vi och handlade och gick hem till henne. Där åt vi lite lunch och snackade lite. Har varit hemma en timme ungefär och ska snart ner till henne en runda igen för lite mer snack. Vi ska nog planera lite mer om vår utgång i augusti (långt kvar men det går fort). Jag blir 18 i år och hon fyller år i augusti så vi ska fira våra födelsedagar tillsammans ute, vi tror det blir inne i Helsingborg.
Vi får se hur vi bestämmer.

Ikväll blir det att sätta sig och hålla på med skoluppgifter. Alltså nu har jag en del att ta igen. Har en praktikrapport som ska vara klar helst i vecka och två arbeten som ska lämnas in så fort som möjligt. Sen har jag fått reda på idag att vi ska skriva ett föredrag om kärlek som vi ska hålla inför klassen antingen hela eller i grupper.
Jag ska skriva om ett känsligt ämne för mig men vet dock inte hur jag ska börja så får ta och fundera lite på det.
Föredraget ska hållas efter lovet så jag har lite tid på mig iallafall men jag känner ändå mig lite nojig för jag vet inte hur jag ska klara det. Jag vet vad jag ska skriva om, men vet inte hur jag ska börja och om jag kommer klara det.
Dels för att det är ett känsligt ämne men sen också att jag HATAR att prata inför klassen, sist jag gjorde det inför helklass kräkte jag ner skolsköterskans toa så ja, det återstår att se. Min lärare sa att vi får själv välja om vi ska hålla inför hela klassen eller inför grupp. Jag kommer välja inför en grupp då jag inte vill riskera att kräkas igen.
Men ja det återstår att se. Först och främst ska jag arbeta med praktikrapporten och uppgifterna som måste lämnas in så fort som möjligt och så får jag arbeta så gott det går i skolan med föredraget och även arbeta med det på lovet. Ska ändå inte göra något speciellt på lovet vad jag vet nu.
 
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och gå ner till Angelika en runda till.
Har jag tid och ork så bloggar jag ett inlägg senare.
Min lunch idag :))
 

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0