Förra helgen

Hejsan, det blir ett väldigt sent inlägg men bättre sent än aldrig.
Tänkte skriva lite om förra helgens roligheter.
 
Förra helgen så kom min syster upp hit från Trelleborg och skulle äntligen stanna över helgen.
Jag hade redan sedan lång tid tillbaka bestämt att jag skulle åka på de underbaraste gänget Drifters på kvällen och träffa de fina människorna och vännerna i Drifters.
Min syster hämtade mig på skolan och vi åkte hemåt och snackade en massa, sen bestämde sig min syster för att följa med på Drifters då hon velat träffa dom väldigt länge och nästan varje gång hon varit här uppe så har jag åkt på dans till dom. Så denna gången följde hon med och vi såg fram emot det och var taggade båda två. För min del var det 3 månader sen sist jag träffade dom och tyckte det var på tiden igen.
 
Vi åkte hemifrån vid 20.30 och nervösa var vi båda två, och när vi väl kom dit så fylldes jag utav glädje och ännu mer när gänget kom ut på scenen.
Jag fick en stor varm kram av fina vännen Erica och Tim och Ronny frågade om allt var bra och sen drog de igång och spela. Fick en känsla av att den kvällen skulle bli grym... rätt hade jag också.
Drifters spelade på och gav allt igenom hela första delen av kvällen.
När pausen kom så tog jag fram presenten som Erica skulle få och gick fram, fick ännu en stor och varm kram av Erica och tog sedan fram påsen med presenten och chockad blev hon. Hon tog upp det fina armbandet och blev rörd och frågade om hon verkligen kunde ta emot det, så klart sa jag ju att hon kunde. Fick ännu en stor varm kram och glad blev hon för det. Hon stannade och pratade i ungefär 20 minuter (de har 30 minuters paus) och sen lånade hon min kamera eftersom hon skulle fota där bak i fikarummet åt mig som jag skulle ha till Driftersbloggen.
 
 
Sen efter en halvtimme började de spela igen och med ännu mer energi som smittade av sig till oss, framför allt min syster som inte kunde sitta still. Men tyvärr gick kvällen så fort och helt plötsligt var klockan 01.30 och dansen var slut. Efter spelningen så stannade vi kvar tillsammans med gänget och snackade och tog en massa kort.
Vi fick inte vara kvar inne på stället för vakterna så efter vi fotats tillsammans så gick jag och min syster ut där bak där dom packar in instrumenten och utrustningen i bussen, där stannade vi tills det var tid för gänget att köra vidare till nästa ställe. Tog två hejdå bilder med Erica och pratade lite kort och sen åkte dom. Jag och min syster fick vänta ytterligare 30 minuter på vår skjuts men trots att det var kallt så var jag ändå glad och nöjd över kvällen och fick massa nya bilder och minnen tillsammans med dom bästa.
Somnade dock direkt när vi kom hem.
Här nere är fler bilder tillsammans med dom bästa. Den sista bilden är jag och Erica innan hon hoppade in i bussen och dom körde vidare <3
 
Det var lite kort om förra fredagen, hade kunnat hålla på och skriva i evigheter men då hade det nog blivit för långt,
 
                                                                   //Johanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0